La CUP d'Alfés critica el model de festes majors de l'actual consistori

La CUP d'Alfés reivindica la necessitat de recuperar el model de festa basat en la catalanitat, l'austeritat i la participació i implicació veïnal dels anys de vida de la malauradament desapareguda Associació Cultural La Dalla.

El darrer mes de gener, l'assemblea local de la CUP ja va alçar la veu davant de la tipologia de Festa Major imposada per l'Ajuntament. Mentre s'anunciava austeritat, es dilapidaven més de vuit mil euros amb les que esdevindrien les Festes d'Hivern més cares de la història del municipi. Unes festes, d'altra banda, que perdeien del tot l'eperit popular que encara podia quedar dels anys de La Dalla i passava a ser monopolitzada pels 'productes' supravalorats de les empreses i representants que l'encareix i comporta la pèrdua de capacitat de decisió i participació activa en la definició de les activitats i de la programació per part dels veïns i veïnes del municipi.

L'arribada de les Festes d'agost no han fet més que confirmar la imposició per part del conistori d'un model de festa car, ostentós, poc català i de popularitat nul·la i recorda que, a tot plegat, cal afegir-hi un augment del pressupost de gairebé el 50%.