Notícies de Alfés

Els propers dies 17 i 22 de maig, la Candidatura d'Unitat Popular d'Alfés presentarà, davant dels veïns i veïnes d'Alfés, el programa polític i de govern per a la legislatrua entrant. Amb la participació de la pràctica totalitat dels integrants de la llista, es desglosaran els principals eixos vertebradors del model de poble que defensen i es passarà una mica de balanç d'aquests darrers quatre anys de legislatura.

El municipi ha fet realitat la reivindicació de la CUP de retornar la gestió de l'aigua a mans públiques després de rescindir la relació contractual amb 'Aigües de Catalunya'
L’Assemblea Territorial de la CUP a Ponent i la CUP d’Alfés, us convidem a una jornada de debat oberta a entitats, associacions, veïns, veïnes i a tota persona interessada en el projecte de la CUP el proper 18 de maig a Alfés. Ens hi aplegarem per a parlar de participació ciutadana amb diferents persones que, des de diferents experiències de govern als seus ajuntaments, han posat en pràctica mecanismes de participació ciutadana basats en el model de democràcia que defensa la CUP.
El Ple municipal va aprovar per unanimitat la moció presentada per la CUP per a declarar 'lliure de fracking' el seu terme municipal i demanar a la Generalitat la suspensió de permisos per a fer prospreccions al País. En el mateix Ple, la CUP també va aconseguir, l’aprovació d’un paquet de mesures per a la millora de la transparència i l’accés de la ciutadania a la informació municipal.
En el proper Ple municipal i a instàncies de la CUP, es debatrà una moció al voltant de la transparència dels afers municipals. Si bé el grup municiapal de la Candidatura d'Unitat Popular proposa un paquet de mesures concretes, la petició de mínims que fa és arrencar el compromís del govern de pactar, de mutu acord entre els tres grups de l'Ajuntament, unes mesures concretes que vagin més enllà de les que la llei estipula atès que s'entén que aquestes són del tot ineficaces i insuficients.
La Candidatura d’Unitat Popular d'Alfés, arran de la sol·licitud de l’empresa MONTERO ENERGY CORPORATION, SL de dos permisos d’investigació d’hidrocarburs, un dels quals afecta diversos termes municipals de Ponent, ha presentat una proposta de moció demanant que l’Ajuntament es posicioni en contra de l’extracció d’hidrocarburs no convencionals i per la investigació mitjançant l’anomenada fractura hidràulica o fracking.
La CUP demana al govern de l'Ajuntament més responsabilitat en l'administració de la hisenda local i crida a la participació dels veïns i veïnes en la confecció dels pressupostos. El Ple ordinari del passat nou de gener va evidenciar, entre altres coses, el poc rigor del govern a l'hora d'elaborar els pressupostos i, sobretot, es va visualitzar la manca de voluntat d'apropar-los a la població. La CUP també va valorar molt negativament la manca de rigor del govern en l'apartat de despeses (festes amb costos molt per sobre del que defineixen els pressupostos i obres sobrevalorades i allunyades, molt per sobre, dels costos inicialment previstos i pactats).
La CUP d'Alfés celebra l'entrada al Parlament de David Fernández, Quim Arrufat i Georgina Rieradevall, els tres nous diputats de la CUP Alternativa d'Esquerres. L'assemblea valora els resultats com un èxit d'àmbit nacional sense precedents atesa la minsa cobertura als mitjans, la precarietat econòmica i el poc temps que s'ha tingut per a preparar la campanya (es va decidir concórrer als comicis només un mes abans).
Alfés ha acollit, sota el lema 'Construïm la Unitat Popular', l'acte que ha donat el tret de sortida a la campanya de la CUP-AE a la circumscripció de Lleida. Més de cent persones entre militants i simpatitzants han volgut acompanyar a Antonieta Jarné, Pau Lozano, Josep Cabré i la resta d'integrants de la llista candidata. Una assemblea oberta, un dinar popular i la música de Marcel Caselles han precedit els parlaments dels representants de la circumscripció i del cap de llista per Barcelona David Fernánedez.
L'assemablea local de la CUP d'Alfés celebra la decisió de l'organització de concórrer a les properes eleccions al Parlament de la Comunitat Autònoma de Catalunya i confia que l'arribada de la veu crítica i el missatge transformador de la CUP al Parlament serà un fet a partir del proper 25 de novembre.

Pàgines