LA CUP d'Alfés denuncia la manca de maduresa democràtica i esperit participatiu de l'Ajuntament

El Ple de l’Ajuntament d’Alfés celebrat ahir (14 de setembre), a instàncies del grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular, va acordar la retirada de la fotografia del rei de la Sala de Plens de l’Ajuntament i la presència de la senyera estelada a la façana de l’edifici consistorial en dies assenyalats per al poble i el país. Així mateix, es va adquirir el compromís de consensuar un reglament de Consells de Poble o Assemblees Obertes.

A l’altra cara de la moneda, però, hi tenim la negativa dels grups d’ERC i CiU a elaborar un reglament propi de consultes populars. Aquest fet impedeix posar al servei de la ciutadania aquest mecanisme participatiu i no permet que, tal i com demanava la CUP, les veïnes i veïns d’Alfés puguin exercir el dret a consulta de manera unilateral quan així ho determini una majoria important de la població.

Per tot plegat, l’assemblea local de la CUP es mostra parcialment satisfeta del resultat del ple. Si bé celebra la possibilitat que s’obra de poder corregir les greus mancances que hi havia pel que fa a la dinàmica dels consells de poble, denúncia una alarmant manca de maduresa democràtica i esperit participatiu del govern. En aquest sentit, detecta un excés de personalismes i una perillosa reticència a reduir capacitat unilateral de decisió de l’alcaldia i, per tant, escoltar i delegar en els regidors i, sobretot, en la ciutadania.

D’altra banda, el grup vol queixar-se d’un incompliment sense precedents de la normativa que regeix l’Ajuntament per la no inclusió al Ple, sense previ avís ni arguments o motius manifestos, de tres mocions presentades pel grup municipal de la CUP dins els plaços establerts per la llei. Lluny de voler engegar una polèmica innecessària, es demana que no es manllevi cap dels drets que tot grup municipal té per llei i, per tant, que no es torni a repetir el desafortunat incident.

Alfés, 15 de setembre de 2011